ZOBACZ TAKŻE: Apel do europejskich instytucji o ochronę Morza Bałtyckiego
Przedstawiciele rządu spotkali się z armatorami i stoczniowcami w stoczni Remontowa Shipbuilding, by w ramach Forum Okrętowego omówić strategię rozwoju polskiej branży morskiej na najbliższe lata.Wiodącą inicjatywą polskich okrętowców są zmiany w systemie opłat emisyjnych ETS, które nakłada Unia Europejska. Według proponowanego mechanizmu, kwoty należne z tytułu opłat klimatycznych mają zostać w całości przekierowane na dekarbonizację floty przeprowadzoną w europejskich stoczniach przy wykorzystaniu wyprodukowanego w Europie wyposażenia okrętowego. Takie działanie ma zwiększyć produkcję stoczniową na terenie Wspólnoty. Pomysł spotkał się z akceptacją Ministerstwa Infrastruktury. Przedstawiciele Forum Okrętowego złożyli już w Brukseli odpowiednie propozycje zmian systemu.
Okrętowcy poparli też projekt budowy następcy Daru Młodzieży, czyli flagowego polskiego żaglowca, którego armatorem jest Uniwersytet Morski w Gdyni. Głównym powodem jest wiek - jednostka swój dziewiczy rejs odbyła w 1982 roku. Rozmowy dotyczące sfinansowania budowy prowadzone są z Ministerstwem Infrastruktury.