ZOBACZ TAKŻE: Wycinka drzew pod obwodnicę gdyńskiego Witomina
Powstania obwodnicy Witomina zapowiedział w lipcu 2019 roku ówczesny prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Budowa miała się rozpocząć trzy lata później w 2022 roku, ale na przeszkodzie stanął brak decyzji środowiskowej. Później kolejne terminy wbicia pierwszej łopaty wielokrotnie przesuwano. Wreszcie po 5 i pół roku od deklaracji byłych władz miasta, w gdyńskim magistracie podpisano umowę z wykonawcą nowej trasy.Drogowcy z ciężkim sprzętem na terenie budowy mają pojawić się w marcu. Do tego czasu zakończyć ma się rozpoczęta w grudniu wycinka drzew. Łącznie zniknie ponad 16 ha lasu.
Budowa obwodnicy Witomina to kluczowa inwestycja dla zachodniej części Gdyni. Trasa o długości ponad 2 i pół kilometra połączy leśny odcinek ulicy Chwarznieńskiej z ulicą Kielecką. Nowa droga ma nie tylko odkorkować Witomino, ale też dać szansę na szybszy przejazd do centrum mieszkańcom dalej położonych dzielnic.
Budowa obwodnicy będzie kosztować 78,5 mln złotych. Według harmonogramu kierowcy nowa trasą będą mogli pojechać na przełomie 2026/2027 roku.